zondag 27 november 2016

Kempische Ardennen wandeling

Elke week kiezen we een wandeling van walkinginbelgium.be Vandaag gingen we wandelen in Hulshout. De tocht startte aan het sportcentrum. Dit centrum ligt midden in een industriepark. Het voordeel hiervan is dat er veel plaats is om te parkeren. Zeker als er veel volk is zoals vandaag. Het nadeel is echter dat je een tijdje moet wandelen voor je in de mooie natuur terecht komt.

Maar een wandeling van 10 km moet al straf zijn als die niet in de bossen terecht komt. Al snel ging de wandeling via een trage weg naar een bosrijk gebied. Tot ik daar kwam heb ik eigenlijk niemand tegengekomen. Het leek alsof ik compleet alleen aan het wandelen was. Ik had immers voor 10 km gekozen. De rest van het gezin voor 5 km. En die ging al van het begin een andere richting uit. Dus we zagen elkaar pas terug bij de startplaats.

Ondanks dat het vochtig weer geweest is en het herfst is, waren de paden zeer goed begaanbaar. Op sommige andere plaatsen is dat nu niet zo. Daar krijg je dan enorme plassen waar je niet over kan geraken. Gelukkig was het hier niet het geval. Even later was het helaas uit met de pret. De boswegen ruilden zich voor betonwegen. Dit is zo nog een tijdje gebleven tot we halfweg onze wandeling waren.

Na de rustpost bleek dat de wandeling terug een zachte ondergrond kreeg. Dat is altijd mooi, omdat je dan op prachtige plaatsen komt. En inderdaad. Ineens ging het wandelpad langs een riviertje. Prachtig was het daar.

Een minder leuke kant aan dit verhaal is dat vlak voor dit pad een vrouw onwel was geworden en ze die aan het reanimeren waren. Ondanks dat de hulpdiensten snel ter plaatse waren, is de vrouw overleden heb ik net vernomen. Heel spijtig.
Ik ben dan rustig doorgewandeld denkend aan dit voorval. Wat als er nu met mij iets zou gebeuren? Ik ben op het moment alleen aan het wandelen. Die vrouw was met nog vrienden aan het wandelen, dus die kreeg snel hulp, ook al heeft het niet mogen baten. Maar bij mij zou het lang duren voor iemand hulp biedt. Ook omdat het redelijk rustig was op sommige plaatsen.

Zulk een voorval doet je nadenken dat het leven snel voorbij kan zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

BTemplates.com